Universal Music Groupille digistrategistina työskentelevä Matias Kontio tuottaa myös somesisältöä TikTokiin. Hän aloitti 7. Heinäkuuta 2020 videosarjan, jossa hän kiertää ja esittelee Kalliossa sijaitsevia kuppiloita. Sarjan nimen ”Kontio ja Kallion 100 kuppilaa” mukaisesti Kontion tavoite on käydä sadassa eri kuppilassa. Rajoitteista huolimatta sarja on hieman yli vuoden jälkeen saavuttanut puolen välin. Videoilla Kontio kertoo kuppiloiden hintaluokasta, valikoimasta, sijainnista, tapahtumista ja yleisestä ilmapiiristä. ” – – mun mielestä on tärkeintä, että katsoja saa fiiliksen kuppilasta ja tekee omat johtopäätökset. Tarkoitus ei ole arvostella kuppiloita, vaan tutustua avoimesti kaikkiin”, Kontio kertoo.
TikTokit keskittyvät Helsingin Kallioon ja sen lähialueille, Kontion asuinkulmille. Kalliosta löytyy usea jo ikoninen baari, jotka eivät monelle paikalliselle vaadi esittelyjä. Niiden lomesta, sekä vanhojen kuppiloiden raunioista kohoaa Kallion kuppilakulttuurin niin sanottu ”uusi aalto”, joka on syntynyt palvelemaan Kallion nuorta ja laatutietoista asiakaskuntaa. Kun Kontion taivalta ei rajoita muu kuin maantiede, mahtuu sadan kuppilan joukkoon monenlaista. ”Mua on yllättänyt muutamat paikat positiivisesti”, Kontio kertoo, ”– olen ehkä ajatellut että niissä olisi esim. liian kova meno, mutta ovatkin olleet oikein siistejä paikkoja!”
”Kontio ja Kallion 100 Kuppilaa” on kuppiloiden esittelyn ohella vahvasti aikansa tuotos. Alunperin sadan kuppilan joukkoon lukeutuneita baareja on rajoitusten asettaman rasitteen myötä suljettu, mutta vastapainoksi noille menetyksille on syntynyt usea uusi kuppila ja ravintola. Pitkän linjan kapakoiden kaatuminen ja tuoreiden, trendikkäiden tulokkaiden nousu ilmentää Kalliossa tapahtuvaa pitkäaikaista muutosta.